top of page

RİSKLİ!!!

2020 yılında Pandemi ile beraber kütüphanede çalışmaya başladım. Benim için kütüphane yeni yerdi daha önce kütüphanede çalışmamıştım ve herkes gibi Pandeminin de ne olduğunu bilmiyordum ta ki 2020 yılına gelinceye kadar...

65 yaş üstü bir erkek kullanıcı her zaman ki içeri gidi ve ben herzaman ki gibi HES kodunu sordum AMAN ALLAHIM o da neeee “RİSKLİ” ilk kez karşıma çıkan bu sonuçla ŞOK geçirdim ne ne yapacağımı bilemedim donup kaldım, bir an Covid oldum sandım kendime “geçmiş olsun” dedim. Olduğum yerden bile kalkamadım telefondan mesaj ile tüm iş arkadaşlarıma bunu bildirdim.

Bu arada kişiye RİSKLİSİNİZ, neden buraya geldiniz diye sorunca bana

· Merak etmeyin hastaneden geliyorum, 5 gün hastanede yattım merak etmeyin şu an hasta değilim hemen koştum kütüphaneye geldim dediğinde ben ikinci ŞOKUMU yaşadım.


Biliyorum kullanıcılar kütüphaneye gelmeden duramıyorlar ama böylesi de çok ÜRKÜTÜCÜ. Tüm gün hasta oldum diye düşündüm, iki de bir elimi yıkadım, kolanya, dezenfektan kullandım ve hafta boyu kendimden şüphelendim. Evde ailemin yanına yaklaşamadım.


Bu kişinin sonrasında gelen kullanıcılara daha tedirgin yaklaştım ve HES KODU benim için sıradan bir hal olmaktan çıktı. Kütüphaneye gelen kullanıcalar ;


· kütüphanede de mi HESKODU burası basit yer,

· kitap okuma hevesimizi kırıyorsunuz,

· kütüphanede zorluk çıkarıyorsunuz,

· kimliğim yanımda yok telefon numaramdan beni bulun, işlem yapın diğer kütüphaneler öyle yapıyor,

· Diğer kütüphaneler HES KODU, Kimlik sormuyor,

· HES kodumu siz kendi telefonunuzdan alın, siz de hiç yardımcı olmuyorsunuz,

· Maskenizi doğru takın dediğimizde uğradığım sözlü şiddet ve daha niceleri…


Bunları söylerken herkes kendi açısından bakıyor ve kendini biliyor ama bizim açımızdan bakabilenler de var tabi. Kendimi hayatta kalma mücadelesi veriyormuş gibi hissediyorum.

Bornova İlçe Halk Kütüphanesinden herkese kolaylıklar diliyorum.

16 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

UYDURULAMAYAN GENÇLER...

Yine bir Pandemi günü ve yine biz kullanıcıları sınırlı sayıda içeri almaya çalışırken ki ne kadar mücadele etsek de sayımız maalesef ki hep fazlaydı😔 ve işte böyle bir günde daha fazla içeri alamaya

UZAKLAR ARTIK ÇOK DAHA UZAK

Bu pandemi süreci hayatın hiçbir zaman içinde tek bir olguyu, duyguyu veya gerçeği barındırmadığını bir kez daha kanıtladı. Bugüne kadar yaşadığım en güzel ve en heyecan verici his olan "annelik" hiss

"YAŞAYARAK" ÖNLEM ALDIK!

Merhaba, Covid 19 küresel çapta tüm dünyada etkili olan bir salgın olduğundan beri hayatlarımız alışkanlıklarımız tümüyle değişmiştir. Bizler kendimizi sevdiklerimizi, okuyucu kitlemizi bu virüsten ko

Yazı: Blog2 Post
bottom of page